Maanantaina minulla alkoi sähköshokkiterapia, jota sain viimeksi kevättalvella 2007. Se on auttanut minua suuresti, vaikka olenkin saanut sitä vasta kaksi kertaa.

 

Tänä aamuna onnistuin nousemaan ennen herätyskellon sointia, minun piti ehtiä klo 09:20 mennessä Peijaksen sairaalaan.

Harjasin hampaani, pesin tukkani, en ottanut aamulääkkeitä enkä syönyt aamiaista sillä vatsan täytyy olla tyhjä sähköhoidossa.

 

Matkustin bussilla Peijaksen sairaalaan. Oli aika viileä aamu, kaste oli jäätynyt huurteeksi ja hengitys höyrysi ilmassa.

 

Muistan että heräsin pienessä huoneessa, jossa oli muitakin sähköterapiaa saaneita potilaita. Kysyin ääneen hoitajalta, ”Missä ihmeessä minä olen?” Hetken olin jopa unohtanut missä asuin.

 

Minut vietiin pieneen huoneeseen jossa tarjottiin kaurakeksejä, appelsiinimehua, ja kahvia. Nautin yhden suullisen jokaista, otin myös aamulääkkeeni, ja sitten minut vietiin kahvilaan jossa äiti odotti minua. Hän oli tuonut minulle evääksi karjalanpiirakan ja Frezza Mocca- kahvia.

 

Kävelimme yhdessä Rekolan juna- asemalle josta matkustimme K- junalla Hiekkaharjuun, sieltä I- junalla länsi- Vantaalle, äiti palasi omaan kotiinsa ja minä menin hoitelemaan bisneksiä.

 

Ensi töikseni kävin pankissa nostamassa rahaa, sitten menin Myyrmannin BR Lelut- myymälään ostamaan uuden selkärepun, jossa on kuva Frozen- elokuvan prinsessa Annasta ja kuningatar Elsasta.

Kävin myös Ärrällä ostamassa Spotify Premium- lahjakortin.

 

Perillä kotona nautin hieman välipalaa, lunastin Spotify- lahjakortin ja sitten lähdin Helsinkiin. Kävin Ruohonjuuressa ostamassa Lilly’s Eco Clean- lattiasuopaa, joka tuoksuu ihanasti appelsiinille.

 

Perillä kotona nukuin päikkärit, sitten lähdin käymään vanhempieni luona.

 

Huomasin että enää ei ole niin kova helle, eikä minulla ole enää juurikaan harhoja.

 

Vanhempieni luona nautin kupposen kahvia ja surffailin netissä, sitten lähdin takaisin kotiin.

 

Kotona surffailin Tumblrissa ja päivitin enkkublogiani.

 

Lähden kohtsillään Helsinkiin, olen menossa katsomaan elokuvaa "Mad Max: Fury Road 2D" myöhäisillan näytökseen. Minulla on sen verran rahaa että saan elokuvalipun ja saavillisen popcorneja. Aion mennä ja tulla bussilla.

 

Tämä päivä on ollut ihanan harmoninen, jotenkin tuntuu siltä että palaset loksahtelevat yhteen. En ole kertaakaan tämän päivän aikana ollut vihainen tai turhautunut, ja harhatkin ovat olleet minimaalisia. Hyvä juttu, sillä viime viikon aikana olin joka päivä kiukkuinen kuin ampiainen, turhautunut ja kiusaantunut sillä harhat rääkkäsivät minua.

 

Huomenna menen ASPA:n kesäkauden päättäjäisiin, tapaamme Tikkurilassa ja matkustamme sieltä Kuusijärvelle. Nyt kun olen alkanut voimaan paremmin, voisin alkaa osallistumaan eri toimintoihin enemmän.