Sunnuntaina siis palasin mummolasta, minun on ollut tarkoitus päivittää monta kertaa mutten ole vain jaksanut.

Olen tapaillut vanhempiani ja ystäviäni (paras kaverini, siis ei paras ystävä vaan kaveri, muuttaa piakkoin pääkaupunkiseudulta pois ja minun pitää täten tapailla häntä useammin), valmistautunut vapun juhlintaan (inhoan sellaista kaatokänni- kreisibiletystä, mutta sisäpiknik lähimpien ystävien kesken on parempaa), kastunut sateessa (juu, pääkaupunkiseudulla on satanut räntää), käynyt yksityisellä kuntosalilla (jossa on huomattavasti paremmat puitteet kuin kunnallisella, sanonpahan vaan) ja kunnallisella uimahallilla, niin ja asumistukeni lakkautettiin ja elämä se on kuin samettia vaan.

 

Eilen lähetin paketin amerikkalaiselle ystävälleni Michellelle, minun olisi pitänyt lähettää se jo viime vuoden jouluksi mutta tokkopa se haittaa. Toivottavasti hän tykkää siitä.

 

Perjantaina unohdin ottaa aamulääkkeeni, ja olin vähällä unohtaa ottaa iltalääkkeeni.

Kävin ystäväni Elyseén kanssa Myöhätuulen vappujuhlissa, hän myös oli ostanut kirpputorilta paidan joka kuulemma muistutti häntä minusta. Olin hyvin liikuttunut, niin kuin yleensä olen kun minua muistetaan sillä lailla.

 

Elyseé tuli minulle yökylään. Onnistuin tiskaamaan astiat ja pesemään kaksi koneellista pyykkiä sekä laittamaan puhtaat lakanat sänkyyn.

 

Sain aamulla tekstiviestin Eijalta, hän toivotti minulle hyvää nimipäivää ja iloista vappua. Toinen tekstiviesti tuli Veeralta, hän toivotti minulle samaten hyvää vappua. Sain tekstiviestin myös isältä, hän sanoi antaneensa minulle hieman rahaa nimipäivän kunniaksi.

 

Tänään Elyseé lähti kotiin, hän ei voinut tulla minun, Suvicitan ja Eleclyan kanssa Heidin ja Jarin vappubileisiin sillä hänelle oli puhjennut flunssa.

 

Suvicita ja Eleclya tulivat tapaamaan minua. Tänään on Eleclyan syntymäpäivä, olimme menossa Horror Shoppiin hankkimaan hänelle nenälävistyksen. Hän aikoi hankkia renkaan nenänsä oikealle puolelle, eli siis samanlaisen lävistyksen mikä minullakin on ollut viimeiset kymmenen vuotta.

 

Suvicita kyyditsi meidät Horror Shoppiin, jossa Eleclya siis hankki lävistyksensä. Suvicita antoi Perkeleelle levyn Fazerin pähkinäsuklaata, joka on siis hänen suosikkiaan.

Kuulin Perkeleen kertovan asiakkaalleen että kauppa käy huonosti ja hänellä on pulaa rahasta, joten päätin että yrittäisin ryhtyä ahkerammaksi asiakkaaksi ja ostaa ainakin yhden tuotteen per viikko.

 

Suvicita kävi Motonetissä ostamassa kunnollisen pyöränlukon ja hieman karkkia.

Hän kyyditsi meidät kotiinsa ja kävi hakemassa isänsä vanhan polkupyörän, jonka hän aikoo myydä Jarille.

 

Perillä Heidin luona Jari tuli meitä vastaan, yllätyin huomatessani että hän oli ajellut pitkän aaltoilevan hevilettinsä siilitukaksi.

Vappujuhlissa oli myös Suski, muita sinne ei tullut. Söimme mokkapaloja, pasteijoita, suolaista piirakkaa ja sipsejä, ja joimme kahvia.

 

Myöhemmin päivällä Suvicita kyyditsi Eleclyan kotiinsa, kävin morjenstamassa hänen äitiään ja silitin heidän koiraansa Hipsua. Suvicita jäi vielä kyläilemään, itse päätin palata kotiin sillä alkoi olla jo myöhä.

 

Tajusin että lähimmässä risteyksessä on ainakin neljä pysäkkiä, joista on vaikea löytää bussia joka menisi Myyrmäkeen. Matkustin bussilla Aviapolikseen, sieltä junalla lapsuudenkodin kulmille ja kävin vanhempieni kotona hakemassa nimipäivärahani.

Tyhjensin ja täytin astianpesukoneen, sitten matkustin bussilla Myyrmäkeen.

Illalla jaksoin peseytyä ja käydä suihkussa.

 

Huomenna järjestän vappubileet omassa kodissani.