Näin aivan jumalattomia painajaisia edellisenä yönä, vieläkin on ihan paskat housuissa: ensimmäisessä unessa joku naispiru hukutti minut johonkin verenpunaiseen myrkkyyn, ja teki minusta hatun (jos olette nähneet Doctor Who- televisiosarjan jakson Crimson Horror, tiedätte mistä puhun. Minulle tuli myös mieleen Oliver Sacksin kirja, Mies joka luuli vaimoaan hatuksi).

Toisessa unessa olin eksynyt jonkin kerrostalorakennuksen kellariin ja pakenin radioaktiivisia hirviöitä, jos olette pelanneet Silent Hill- pleikkaripeliä, tiedätte mistä puhun.

Kolmannessa unessa olin nuori poika, joka oli joutunut jonkinlaiseen kasvatuslaitokseen ilman mitään syytä. Minut pakotettiin pelaamaan jalkapalloa muiden poikien kanssa, päätin karata juoksemalla pois kentältä, mutta päädyin toiselle kentälle. Juoksin sieltäkin pois, mutta sitten minua tuli vastaan toinenkin kenttä, ja toinen ja toinen…

Mutta neljäs painajainen oli ehdottomasti pahin; Donald Trump voitti presidenttivaalit!

Viides uni ei ollut painajainen, mutta lähinnä vain ärsyttävä; unessa oli satanut lunta, ja minua raivostutti kun minne tahansa silmänsä käänsi, joka puolella oli sitä saamarin valkoista sontaa!

 

Oli kyllä hyvä fiilis, kun heräsin ja tajusin lojuvani omassa sängyssäni Pocahontas- peitteen alla.

Olin juuri uneksimassa Matt Smithin leuasta, kun älypuhelimeni soi. Ryömin sängystä kuin etana ja vastasin siihen; äitihän se siellä oli, kun ehdotti että meidän pitäisi tavata tunnin sisällä, hän aikoi antaa minulle viikkorahan.

Se motivoi minua sen verran että menin ottamaan aamulääkkeet, hoidin hampaani (eli siis puhdistin hammasvälit, harjasin hampaat, ja purskutin suuvedellä), kävin suihkussa, ja pukeuduin nätisti.

 

Tapasin äidin bussiasemalla. Hän osti minulle Fazermint- suklaapatukan ja antoi 20 euroa.

Kävin paikallisessa supermarketissa ostamassa 7 Veljestä- villalankaa, jossa on vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä, ja kirkkaanpunaisia ja kirkkaansinisiä raitoja. Ostin myös kaksi rullaa läpinäkyvää teippiä.

 

Perillä kotona vaihdoin vaatteeni, minua ärsytti kun hame valui koko ajan. Puin päälleni housut ja puseron, ja laitoin kaulaani korun.

Sain postissa kirjeen sossusta, siinä oli maksusitoumus jolla saan ladattua matkakorttini tammikuun ensimmäisestä päivästä maaliskuun viimeiseen päivään. Hyvä juttu!

 

Myöhemmin päivällä tapasin äitini uudelleen, olimme menossa Helsinkiin käymään Kohtaamo- nimisessä mielenterveystapahtumassa.

 

Matkustimme junalla Helsinkiin ja sieltä metrolla vähän edemmäs, ettei kävelymatka olisi niin pitkä.

 

Kohtaamossa en tehnyt juuri muuta kuin join kahvia, kuuntelin musiikkia (Radio Nostalgia- kanavalta tuli Johnny Cashin kappale Ghost Riders in the Sky), kirjoitin päiväkirjaani, ja näppäilin samsunkiani.

Kata pyysi minua kirjoittamaan Kohtaamon FaceBook- sivuille jonkun mietelauseen yksinäisyydestä. Päätin kirjoittaa Lise Myhren Nemi- sarjakuvasta oppimani mietelauseen: ”Vieras on vain ystävä, johon et ole vielä tutustunut”.

 

Ryhmän jälkeen lähdin äidin kanssa samaa matkaa keskustaan. Matkustin bussilla Pägyyn ja kävin Myöhätuulen nuortenryhmässä.

Paikalla oli minun ohellani Eija ja Irina. Sain ilmaiseksi kaksi pakettia kaurapuikuloita, ne maistuivat hyvältä kaakaon kanssa.

 

Viivyin paikalla sulkemisaikaan asti, matkustin bussilla kotiin ja kävin samalla Cittarissa katselemassa uusia talvikenkiä ja toppatakkia.

 

Kävin postitoimistossa noutamassa paketin, joka sattumoisin oli Lekmeristä tilaamani lahja ystävälleni Zoyalle, ostin samalla Medium- kokoisen postilaatikon jossa siis lähetän hänelle Halloween- juhlapaketin.

 

Palattuani kotiini join litran vettä sillä minulla oli aika kova jano.

Laitoin samsunkin lataukseen, otin tilaamani lahjan pois paketista, laitoin sen ja muut lahjat siihen pahvilootaan ja kirjoitin oman ja saajan osoitteet. Lähetän sen varmaankin ensi viikon keskiviikkona.

 

Illan tullen huomasin että nenäni kutisi aika inhottavasti, ja kun on vielä PMS- oireet päällä niin olin vähällä raivostua. Minun on pakko mennä allergiatesteihin, jotain on tehtävä.

 

Huomenna menen äidin kanssa aamupäivästä shoppailemaan, sillä sain onneksi nakitettua hänet ostamaan minulle uudet talvikengät ja toppatakin.

Huomenna on myös rahapäivä; ensin maksan osamaksun Punanaamiosta tilaamastani naamiaisasusta, sitten kuntosalin kuukausittaisen jäsenmaksun, ja maksan Luisalle 20 dollarin verran commissionista. Uudistan Netflix- palvelun ja Spotify Premium- tilauksen kuukaudeksi, ja tilaan lipun lauantain Lakritsi & Salmiakki- festivaaleille, ja koetan tilata lipun Syysprinssi- elokuvaan. Loppurahoilla ostan viikon safkat, minun pitää myös ostaa kaksi isoa pakettia talouspaperia ja vessapaperia jotta niitä riittää pitkäksi aikaa.

On myös kuntosalipäivä, aion kävellä juoksumatolla ainakin puoli tuntia ja sitten käyttää kaikkia saatavilla olevia kuntosalilaitteita.