Olen alkanut harkitsemaan että lakkaisin kirjoittamasta paperipäiväkirjaa, olen huomannut että läppärillä kirjoittaessa osaan kirjoittaa luovammin. Onhan se sääli sillä minulla on kellarikomerossa kasoittain tyhjiä päiväkirjoja jotka olen pitkällä pennillä hankkinut, osa niistä on todella harvinaisia, joten ehkä on parempi etten ihan heti vielä luovu niistä.

 

Minulle on tullut taas rupia päänahkaan, ja muutama näppylä niskaan. Onneksi ihottuman saa voiteilla hoitelemalla pois, ja näppylät lähtevät puristelemalla.  

 

En saanut yöllä kovinkaan hyvin unta, syynä oli varmaan tieto siitä että seuraavana päivänä saisin rahaa, niin kuin joka keskiviikko. 

Tai sitten syynä oli yksinkertaisesti vain liiallinen kahvinjuonti. Olin kylläkin ottanut iltalääkkeeni, ja jakanut muutkin pillerit dosettiini sen jälkeen.

 

Nousin puoliltaöin, vaihdoin yöpaidan aamutakkiin, ja pelasin Pokémonia PlayR- sivustolla.

 

Katsoin yhden jakson Hayao Miyazakin Sherlock Hound- piirrettyjä DVD:ltä, se oli ihan viihdyttävää. Siinä oli asialliset tekstitykset, ja maisemat olivat kuin vesivärein tehtyjä.

 

Laitoin tavaroitani järjestykseen, etsin samalla lisää tavaraa jota lahjoittaa pois. Kävin myös kellarikomerollani vähän ennen kello viittä aamulla etsimässä tyhjiä muistikirjoja, joista voisin luopua.

 

Myöhemmin kun viikkorahani rapsahtivat pankkitililleni, olin hieman pettynyt että sain vain tavalliset 80 euroa. Parikymmentä euroa siitä meni laskuihin, tilasin myös SnorgTees.com- nettikaupasta t- paidan ihan vain lievittääkseni pettymystäni. Onneksi minulla oli sen verran bonuspisteitä että sain t- paidan vain hintaan 6 dollaria ja 15 senttiä.

Kyseessä on tummansininen t- paita, jossa on piirretty kuva Velociraptor- dinosauruksesta pitelemässä Rubikin kuutiota, ja teksti ”Clever Girl” joka viittaa Jurassic Park- elokuvaan.

Ensi viikolla tilaan EBaysta avaimenperän, ja perjantaina keltaisesta läpikuultavasta muovista tehdyn rave- mekon AliExpressiltä, ja ruskean karhu- hupparin Storenvystä.

 

Päätin lähteä käymään Helsingissä, Sokoksen S- Marketissa, se on sentään auki vuorokauden ympäri. Kello taisi olla vasta varttia yli viiden tai kuuden.

 

Ulkona taivas oli kuulaan violetti, ja lokit naureskelivat meille ihmisille.  

 

Matkustin bussilla Helsinkiin ja kävin edellä mainitussa kaupassa ostamassa maitoa, jugurttia, voita, kurkkua, tomaatteja, satsumoita, juustorinkeleitä, porkkanarieskaa, ja kaksi hehkulamppua. Siihen meni noin 51 euroa.

 

Matkustin bussilla Myyrmäkeen, perillä kotona laitoin ostokset paikoilleen ja söin hieman välipalaa, sitten laitoin toisen hehkulampuista kylpyhuoneen palaneeseen lamppuun.

 

Nyt minua harmittaa kun suurin osa rahoista meni, onneksi perjantaina tulee lisää.

 

Yritin keksiä itselleni tekemistä, minulla oli vielä monta tuntia aikaa ennen kuin menisin tapaamaan ystäviäni. Päätin siivota ja etsiä lisää poislahjoitettavaa tavaraa.

Muistan lukeneeni aiemmin Pollyanna- kirjoja, joissa kyseisellä henkilöllä on tapana etsiä joka asiasta jokin positiivinen asia. Minulla taas on tapana tehdä niin että kun tylsistyn, yritän etsiä ainakin yhden asian jota voin tehdä ollakseni aktiivinen tylsistymisen sijasta.

Hoidin paljon kotitöitä ja etsin tavaraa jota lahjoittaa pois. Pian asuntoni oli putsingissa, enkä enää keksinyt tekemistä.

 

Kävin ulkona asioilla; palautin kirjoja kirjastoon, vein loppuun palaneen hehkulampun kierrätykseen, ja hain postitoimistosta paketin jossa oli Tefal- paistinpannu jonka tilasin vähän aikaa sitten. Pannu itsessään oli aika pieni, mutta pahvilaatikko jossa se tuli oli aika iso, voisin laittaa siihen jotain.

 

Myöhemmin päivällä tapasin Mireten ja Suvicitan Myyrmannissa, jälkimmäinen antoi meille kyydin Horror Shoppiin jossa tapasimme Perkeleen, hänen piti tehdä valtavaa tatuointia joten hän ei ehtinyt jubailemaan. Mirette osti mekon, minä päätin että ostaisin samanlaisen myöhemmin. Suvicita osti muutamia koruja ja yhden Richard Ramirezista kertovan DVD:n.

 

Soitin Eleclyalle ja kysyin saammeko tulla käymään, hän sanoi että saamme mutta meidän pitäisi tuoda maitoa ja kananmunia. Kävimme Konalan Lidlissä, josta Mirette maksoi kananmunat ja maidot, huomasin muutes että siellä myytiin pieniä sieviä lipastoja jotka eivät olleet kovinkaan kalliita. Sellainen voisi sopia kylpyhuoneeseeni.

 

Suvicita ajoi meidät autollaan Eleclyan kotiin. Minä surffailin netissä samalla kun muut söivät jäätelöä, pelasivat Unoa, ja lähtivät ulos pelaamaan Pokémon Go- peliä.

 

Myöhemmin päivällä Suvicita kyyditsi minut ja Mireten Martinlaaksoon, josta matkustimme junalla Myyrmäkeen, tai siis minä jäin siellä pois ja Mirette jatkoi Helsinkiin.

 

Perillä kotona olin niin väsynyt, etten jaksanut mennä kuntosalille. Otin iltalääkkeet, kävin kuumassa suihkussa ja rasvasin ihoni perusvoiteella, tuntui hyvältä mennä nukkumaan kun oli valvonut melkein 16 tuntia putkeen ja tehnyt kaikenlaista päivän mittaan.