Heräsin joskus ennen kello yhdeksää aamulla siihen että kännykkäni soi. Siellä oli joku Tikkurilan psykiatrian poliklinikan työntekijä, joka ehdotti minulle ääniä kuulevien ryhmää. Se olisi maaliskuusta kesäkuuhun joka keskiviikkoaamu.

Muuten kyllä menisin sinne, mutta minulla on joka keskiviikko rahapäivä ja silloin siis pitää kiirettä. Eivätkä aamut muutenkaan ole sitä parhainta aikaa päivästä, kun olen umpiunessa.

 

Nyt kun olin hereillä, otin aamulääkkeet, söin loput suklaat, surffailin netissä, ja vasta joskus kello yhden aikaan iltapäivällä menin suihkuun.

 

Pukeuduin 80- lukulaiseen Marimekko- mekkoon, sitten lähdin ulos käymään asioilla ennen kuin menisin tapaamaan frenduja.

Kävin viemässä kassillisen erinäisiä tekstiilejä ja kosmetiikkatuotteita UFFin keräyslaatikkoon, sitten menin Iso- Myyrin S- Markettiin palauttamaan pulloja. Mutta kuinkas ollakaan, palautusautomaatti ilmoitti ”Pullosäiliö täynnä, kutsu henkilökunta”, joten siirryin toiseen. Sitten sekin automaatti ilmoitti samaa, mutta yksikään henkilökunnan edustaja ei tullut paikalle.

Olin siihen mennessä tienannut euron ja kaksikymmentä senttiä, menin lunastamaan ne.

 

Menin toisen kerroksen ompelimoon, selitin ompelijalle että mekkoni nappi on irtoamispisteessä, se pitäisi leikata irti ja ommella takaisin. Ompelija sanoi että toimenpide maksaa neljä euroa, ja voin tulla hakemaan sen huomenna.

 

Kävin myös Pelastusarmeijan kirpputorilla, siellä on oma rekki kaikenlaisille Marimekon tekstiileille. Olen ostanut sieltä sen retrohenkisen mekon, joka oli minulla oli tänään päällä.

Siellä myydään myös niitä hienoja raidallisia pitkähelmaisia yöpaitoja, aion ostaa yhden joka viikko. Onneksi minulla on alennuskortti sinne.

 

Menin Myyrmannin Subway- ravintolaan jossa olimme sopineet tapaavamme, siellä oli Elyseé, Pinkki ja eräs toinen henkilö, jota kutsun Anitska- nimellä (minulla on tapana kirjoittaa blogiini eri ihmisistä salanimillä suojellakseni heidän identiteettiään).

 

Istuimme juttelemassa, vitsailemassa ja naureskelemassa, myöhemmin Anitska joutui lähtemään.

 

Minä, Elyseé, ja Pinkki menimme käymään kakkoskerroksen Bella- kirpputorilla. Aluksi olin ihan että nääh, mutta ihastuin kun näin mitä kaikkea ihkua siellä oli myynnissä; vaaleanruskea villatakki jossa on strassikivin koristeltuja Rolling Stones- logoja; viskoosista valmistettuja maksikokoisia kukkamekkoja; taivaansininen pitkähihainen paita jossa on värikkäitä kukkia; halpoja kiinalaisia kopioita Monster High- nukeista, ja vaikka mitä kaikkea ihanaa ja muutenkin minulle ja kukkarolleni sopivaa.

 

Ehdotin että menisimme vaihteen vuoksi minun kotiini hengailemaan, se sopi tytöille. Kävimme tosin ensin Citymarketissa ostamassa hedelmänmakuisia turkinpippureita, pekonin & cheddarjuuston makuisia naksuja, kermaviiliä ja maustejauhetta dippikastikkeen valmistukseen, ja minulle levy Marabou Japp- suklaata.

Pinkki maksoi ostoksen, hän sanoi sen olevan ystävänpäivälahja.

 

Menimme yhdessä minun kämpillemme, natustelimme herkkuja, ja myöhemmin päivällä Lauski tuli myös käymään. Jubailimme ja kuuntelimme musiikkia, sitten Lauski lähti ja sitten lähti Pinkki, Elyseé jäi yöksi.

 

Huomenna minulle tulee taas rahaa, aion mennä Elyseén ja Pinkin kanssa shoppailemaan Bellaan. Minulla on myös tapaaminen psykiatrian poliklinikalla kello puoli kahdelta iltapäivällä.