Eilisiltana söin kokonaisen pakkauksen ylellistä suklaajäätelöä. Kun selvisin sokerihumalasta, minulle tuli niin paha mieli että teki mieli suorastaan puhjeta huutoitkuun. En kuitenkaan puhjennut, mutta en myöskään ymmärtänyt miksi minulle tulee aina paha mieli erityisesti silloin kun olen mennyt petiini syömään herkkuja. Senhän pitäisi olla arkielämän tähtihetkiä.

 

En muista nähneeni unia edellisenä yönä, mutta sen muistan että heräsin aamulla puoli neljältä pirteänä kuin peipponen. Nousin ja otin aamulääkkeet, ja sitten minua alkoi taas väsyttämään joten menin takaisin nukkumaan.

Älypuhelimeni herätti minut, nousin ja pukeuduin ja läpsyttelin hieman aloe vera- mähteriä naamalleni. Sitten minun pitikin jo lähteä, minulla oli kello yhdeltätoista varattu aika lääkärille.

 

Ulkona satoi, ja sataa vieläkin.

Molemmissa korvakäytävissäni oli korvavahatulppa viime tiistain migreenikohtauksen jälkeen, se huuhdeltiin pois. Lääkäri kertoi minulle samalla että minulla on huomenna kello puoli kymmeneltä tapaaminen omalääkärini kanssa, hän kirjoittaa lausunnon edunvalvontaa varten.

En ymmärrä miksi lääkärit sopivat tapaamisen aina mahdollisimman aikaisin. No jaa, toivotaan että muistan ottaa lekrun kanssa puheeksi kutisevan päänahkani ja kroonisesti hilseilevän nenänalusihoni.

 

En viitsinyt palata kotiin, joten matkustin junalla Helsinkiin ja sieltä bussilla Helmi- talolle.

Tarjouduin käymään lähikaupassa ostamassa maitoa kahvinjuontia varten.

 

Join kahvia kunnes aloin höperehtimään, surffailin netissä kunnes kyllästyin, ja sitten minulle tulikin jo nälkä. Olisin halunnut käydä vielä Amos Andersonin taidemuseossa, mutta päätin mennä kotiin nostamaan verensokeria.

 

Matkustin junalla kotiin. Minulle oli tullut postissa ilmoitus kirjatusta kirjeestä.

Lämmitin uunissa pakasteranskiksia ja söin ne. Sen jälkeen minulla oli vielä kummallisempi olo, menin vähän väliä sekunnin murto- osaksi sekä fyysisesti että psyykkisesti turraksi, ja sitten palasin ennalleni.

 

Kävin pikaisessa suihkussa, sitten kävin postissa hakemassa kirjeeni. Siinä oli se söpö tarra, jonka olin tilannut Etsystä.

 

Kotiin palattuani jynssäsin vessanpöntön puhtaaksi. Enää pitää imuroida ja mopata lattia, pyyhkiä pöydät ja tasot ja hyllyt, tomuttaa koriste- esineet, ottaa pyykit pois kuivaustelineestä ja viikata ne ja asetella kaappiin.

 

Huomasin että kuukautiseni alkoivat yllättäen, tarkoitan siinä mielessä ettei minulla ole ollut kärttyisää oloa tai muita PMS- oireita jotka yleensä ennakoivat verenvuodon alkua. Sekin on merkki siitä, että minulla menee yhä vain paremmin elämässä.

 

Siistin hieman asuntoani, siirsin muutaman kuvan muistitikulleni, ja laitoin juustomakaronia illalliseksi. Noudatin myös Kon Marin neuvoja, ja etsin kamaa joista voisin luopua.

 

Päivittelen tässä vielä illan mittaan, sitten minun pitää mennä nukkumaan sillä huomenna on aikainen herätys.

Pitää kiirettä heti aamusta alkaen; saan viikkorahat, ja uusin Spotify Premium-, Netflix-, ja Microsoft Word- tilauksen. Sen jälkeen hankin itselleni DeviantART Core- tilin kolmeksi kuukaudeksi.

Minulla on tapaaminen omalääkärin kanssa puoli kymmeneltä, kuten mainitsin. Ajattelin kysyä samalla, voinko käyttää Bemetson- voidetta nenänalusihottumani ja kutisevan päänahkani hoitoon.

Sen jälkeen menen äitini luokse kahvittelemaan, hän antaa minulle myös rahaa noin niin kuin taloustueksi. Aion varmaan ostaa lisää reseptilääkkeitä, ja loppurahat pitää säästää keskiviikkoa varten; menen silloin leffaan Mireten kanssa, menemme katsomaan elokuvan The Mummy Helsinkiin.

Puoli kolmelta iltapäivällä HoivaOnni- työntekijäni käy luonani poikkeuksellisesti, koska normaalisti hän käy perjantaisin. Aion tiskata astiat ja silittää pyykit.

Sen jälkeen menen käymään diakoniatoimiston päivystyksessä, ja sen jälkeen menen Myöhiksen nuorten ryhmään.