Kävin eilen ystäväni Mireten kanssa elokuvissa katsomassa suomeksi dubatun 2D- version elokuvasta <i>Sing</i>. Seuraavaksi menemme katsomaan elokuvan <i>Vaiana</i>, aion myös mennä katsomaan elokuvan <i>Onneli ja Anneli & Salaperäinen muukalainen</i>.

 

Näin edellisenä yönä unta elokuvasta <i>Mad Max 3: Ukkosmyrsky</i>. Seuraavassa unessa olin vanhempieni kotirapussa, joka oli remontoitu oudon näköiseksi.

Parhaassa unessa soitin kitaraa ja lauloin mukana. Haluaisin oppia soittamaan akustista kitaraa, ja olen myös harkinnut alkavani käymään laulutunneilla. Ainoa asia mikä minua estää on rahattomuuteni.

 

Noustuani hoidin kaikki pakolliset aamutoimet joista en jaksa kirjoittaa joka ainoan entryn alussa.  Sitten käynnistin läppärini, kirjauduin nettipankkiin, ja maksoin tämän kuun kuntosalimaksun ja Spotify Premium- palvelun.

 

Matkustin junalla idemmäs ja kävin pankissa nostamassa rahaa sen verran, että Netflix- palvelun maksuun jäi myös rahaa.

Olen huomannut että pankeissa käy aika vähän minun ikäisiäni ihmisiä, olen varmaankin yksi niitä harvoja jotka käyttävät vielä käteistä ja nostavat sen pankeista.

Käytän käteistä siksi että silloin minun on helpompi nähdä paljonko rahaa minulla on käytettävissä, ja nostan ne pankista koska minulla ei ole varaa maksaa palvelumaksuja pankkiautomaatin käytöstä.

 

Matkustin junalla takaisin kotikaupunkiin ja kävin suosikkiompelimossani hakemassa vaatteeni, jotka vein sinne viime viikolla; raidallinen Marimekko- yöpaita jonka kainaloissa oli reikiä, kesämekko josta oli irronnut nappi, ja pitkähihainen pusero jonka ranteen saumat olivat purkautuneet.

 

Kävin paikallisessa supermarketissa, aikomuksenani ostaa viikon ruuat, mutta valitettavasti kauppaa oltiin remontoimassa (tai tarkemmin sanottuna hyllyjärjestystä sotkettiin asiakkaiden trollaamikseksi) enkä löytänyt Balanssi- aterioita ja -keittoja mistään.

 

Palasin allapäin kotiin, laitoin tavarat paikoilleen, ja sitten menin tapaamaan diakonia, jonka kanssa olin sopinut tapaamisen tälle päivälle.

 

Matkustin junalla diakoniatoimistolle. Juttelin hänen kanssaan viimeaikaisista asioista, hän suhtautui minuun ystävällisesti ja ymmärtäväisesti, niin kuin aina ennenkin. Tapaamisen päätteeksi hän antoi minulle 30 euron lahjakortin K- konsernin kauppoihin.

 

Menin hyvillä mielin paikalliseen K- Markettiin. Huomasin että Balanssi- aterioita oli jäljellä vain viisi, eikä Balanssin tomaatti- linssikeittoja ollut jäljellä ainuttakaan. Ostin siis viisi ateriaa, viisi tomaatti- vuohenjuustokeittoa, ja kolme isoa pänikällistä laktoositonta maitoa. Maksoin puolet käteisellä ja puolet lahjakortilla.

 

Matkustin junalla takaisin kotikulmille, laitoin tavarat paikoilleen, lämmitin yhden Balanssi- aterioista, ja puuhastelin omiani, kunnes Mirette palasi kotiin.

 

Lähdin käymään ulkona taas yhden kerran, ihan vain siksi että halusin käydä tuulettumassa etten vallan kangistuisi.

Jävin kirjastossa palauttamassa yhden kirjan ja varaamassa pari kirjaa, Anja Kaurasen <i>Syysprinssi</i> ja Rosa Liksomin <i>Väliaikainen</i>. Aion ottaa molemmat kirjat mukaan mummolan matkalle, jonne siis lähden ensi viikon keskiviikkona.

 

Kävin supermarketissa ostamassa pari pulloa Frezza Moccaa, sekä neljä laskiaispullaa mantelimassalla. Ostin myös ruokaa Miretelle.

 

Kotiin palattuani olin saattanut itseni kaikilla nauttimillani herkuilla siihen kuntoon, että istuin vessassa, yhteenlaskettuna aikana puoli tuntia, evakuoimassa suolistoani.

Siitä tulikin mieleeni, että sain tuossa viime viikolla varattua ajan suolihuuhteluun yhteen helsinkiläiseen kylpylään. Aion pitää uudenvuodenlupaukseni siitä että pidän parempaa huolta terveydestäni.

Alun perin halusin varata ajan yhteen keskustassa sijaitsevaan kauneussalonkiin, mutta kyseisen salongin omistaja on haluamani aikana lomalla, joten hän suositteli kollegaansa. Olen menossa sinne maaliskuussa.

 

Huomenna menen käymään yhdessä helsinkiläisessä mielenterveyskuntoutujien hengailupaikassa, sitten menen Tyttöjen Talolle.