Näin edellisenä yönä yhtä useimmiten toistuvaa untani; opiskelin lukiossa ja olin lintsannut niin paljon, että se alkoi painamaan synnintuntoani.

Pahoissa unissa on kuitenkin se hyvä puoli, että niistä herää aikanaan.

 

Suunnilleen heti kun olin kompuroinut sängystäni kylpyhuoneeseen, vanha tuttu PMS alkoi taas kiukuttamaan. Otin aamulääkkeet, peseydyin, kokeilin kolmea eri asua ja hylkäsin ne kaikki, kunnes päädyin mustiin pitkiksiin ja Nanso- puseroon.

 

Lähdin saman tien käymään Helsingissä. Otin läppärini mukaan, olen päättänyt etten enää kirjoita paperipäiväkirjaa vaan jatkossa kirjoitan vain ja ainoastaan nettiblogia. Onhan siinä se hyvä puoli että luovuuteni virtaa paremmin blogatessa, ja että nettiblogia ei tarvitse salailla. 

 

Matkustin junalla Helsinkiin ja kävelin siihen psykiatrian keskukseen, jossa siis käyn joka torstai. Äitinikin oli siellä.

 

Kirjoitin blogiani, surffailin netissä, söin keksejä ja voileipiä ja join kahvia ja glögiä.

Kyseisessä ajanviettopaikassa on mukava käydä, siellä on todella ystävällisiä ja mukavia ihmisiä ja aina lämmin tunnelma, vaikka olisi ollut muuten huono päivä. Ihmeellistä kuinka jaksan aina olla niin kiltti ja kohtelias vaikka minulla olisi niin kova PMS, että olisin jo alkanut suunnittelemaan lakisäädöstä heteromiesten pakollisesta kastroinnista.  

 

Äiti antoi minulle parikymmentä euroa, jotka olin häneltä pyytänyt lauantain pikkujouluja varten jotta voisin ostaa jotain tuomisia. Huomenna saisin häneltä myös kuukausirahan, jonka saan yleensä joka kuukauden 15. päivä, mutta silloin vanhempani ovat ulkomaan matkoilla.

 

Kävelin Ruoholahden metroasemalle, siellä oli niin kova ihmismassa että päätin mennä vasta seuraavalla metrolla. Kuinkas ollakaan, sinne kertyi toinenkin ihmismassa, mutta päätin kuitenkin astua metroon.

 

Matkustin metrolla keskustaan, ja junalla kotiseudulle. Kävin kauppakeskuksessa katselemassa tuotteita, sitten palasin kotiin.

 

Perillä kotona olin taas huonolla tuulella. Mietin mitä tekisin sen tunnin ajan ennen kuin menisin paikalliseen raflaan Kauneimmat joululaulut- tilaisuuteen.

 

Huomenna on taas siivouspäivä, aamun alkajaisiksi aion vaihtaa pyyhkeet ja sitten otan lakanat pois sängystä ja laitan peiton, tyynyn, ja sijauspatjan parvekkeelle tuulettumaan, ja pestä lakanat ja pyyhkeet pyykkikoneessa.

Vakiotyöntekijäni Hoiva- Onnesta tulee käymään kello puoli kahdelta iltapäivällä. Kyseisen käynnin aikana aion tiskata astiat ja silittää pyykit. Tapaamisen jälkeen menen käymään äitini luona, hän antaa minulle kuukausirahan.