Päätin alkaa taas pitää blogia LiveJournal- sivuston ulkopuolella, lähinnä siksi että haluan muidenkin ihmisten pääsevän lukemaan elämästäni ja päivittäisitä seikkailuistani.

 

Laajakaistayhteyteni on katkaistu maksamattomien laskujen vuoksi. Olin toimittanut laajakaistalaskut ja kaikki muutkin laskut vuoden alusta alkaen asianmukaisesti sille sosiaalityöntekijälle joka on vastuussa välitystilistäni ja täten myös laskuistani, mutta hän oli jättänyt ne maksamatta. Laskuja oli alkanut kertyä enemmän, ja nekin olivat jääneet maksamatta. Yritin hakea laskurästejä varten toimeentulotukea, mutta sitä ei myönnetty sillä Kelan mukaan puhelin- ja nettilaskut kuuluu maksaa itse. Yritin hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea sossusta, mutta oman työntekijäni mukaan paperit olivat hukkuneet. Siitä syystä minulle määrättiin edunvalvoja, jota en ole vieläkään saanut.

Kelan tukiaiset olivat menneet vähäksi aikaa katkolle, sillä kuntoutustuki myönnetään vain vuodeksi eteenpäin, ja minulla ne päättyivät heinäkuun lopussa. Nyt en ole saanut välitystililtä rahaa koko kuussa, eikä asuntoni vuokraakaan olla maksettu, ja toimeentulotukeni perittiin takaisin.

Harmittaa että juuri kun aloin saada järjestystä tileihini, tapahtuu näin. Onneksi asiat saa järjestettyä, kunhan en jää sängynpohjalle murjottamaan niin kuin olisin vielä viitisen vuotta sitten tehnyt. Aion olla yhteydessä Kelaan ja sossuun, ja sillä välin voin käyttää nettiä vaikka älypuhelimellakin ja paikallisessa kirjastossa.

 

Olen kaikesta huolimatta voinut viime aikoina sekä sielultani että ruumiiltani paremmin kuin ennen, olen ollut aktiivinen ja nauttinut elämästäni. Olen käynyt paljon eri museoissa (mistä tulikin mieleeni, että pitäisi uusia Museokortti) ja erilaisissa mielenterveyskuntoutujien paikoissa ja ryhmissä, tapaillut ystäviäni ja vanhempiani, urheillut ja kuntoillut.

Ruokahaluni on parantunut, olen päässyt jääkahvin himosta eroon mutta suklaan himo on taas nostanut päätään.

Olen menettänyt mielenkiintoni turhanpäiväiseen shoppailuun, nykyään minulle ei tuota mitään ongelmia kieltäytyä koriste- esineiden ja muiden turhuuksien ostelusta. Sen sijaan ostan joka viikko kaapit täyteen ruokaa ja hygieniatuotteita.

Olen ottanut tavakseni käydä kuntosalilla joka päivä, keskiviikkoisin ja lauantaisin menen kuntoilemaan ja muina päivinä menen kävelemään juoksumatolle tunniksi.

Olen myös ollut huomattavasti optimistisempi ja positiivisempi ajattelutavaltani. Ihme juttu sinällään, koska vielä viisi vuotta sitten olin maailmalle ja ihmiskunnalle katkera pseudoboheemi nihilisti kuin Aarne Ankka konsanaan. En huomaa missä kohtaa muutos tapahtui, enkä ymmärrä mikä sen aiheutti, mutta eihän sillä ole mitään väliä.

 

Siitä päästäänkin viimeaikaisiin kuulumisiin. Pari ystävistäni kuten Norsis ja Suvicita ovat olleet flunssassa, minäkin sairastuin siihen. Sitä on ilmeisesti nyt liikkeellä.

Ei siinä aluksi mitään, esimerkiksi tiistaina jaksoin vielä kävellä äitini luokse ja takaisin kotiin, ja käymään nuortenillassa.

Keskiviikkona oloni paheni; oksensin kaiken minkä söin tai join, jopa lasillinen vettä tuli saman tien oksennuksena ulos. Päätä särki, hikoilutti ja oli silti kylmä, koin kuumehoureita, ja kaiken huipuksi kuukautiseni alkoivat. Jos flunssaan ja menkkoihin lisäisi vielä hikan ja härökohtauksen (mikä on itse keksimäni nimitys sille kun verensokerini laskee niin matalalle että alan näkemään harhoja), siinä olisi jo maailmanlopun neljä hevosmiestä koossa.

 

Äitini tuli morjenstamaan minua tänään, kun olin sitä häneltä pyytänyt. Hän toi pari tölkkiä appelsiinimehua ja pari pakettia sitruunasorbettijäätelöä.

Hänen lähdettyään olin saanut niin paljon energiaa että jaksoin käydä suihkussa, pukea prinsessamekon ja mansikkakaulakorun päälle ja lähteä ulos.

 

Kävin lähimmän kauppakeskuksen suosikkivaatekaupassani ja kirjakaupassa. Olin hieman harmissani huomatessani ettei kirjakaupassa enää myyty paria tuotetta, jotka olin suunnitellut lähettäväni parille nettiystävälleni synttärilahjaksi, mutta sitten muistin että ensi vuonna samat tuotteet tulevat varmasti taas myyntiin.

 

Matkustin Helsinkiin ja kävin suosikkivaatekaupoissani. Minun pitäisi ostaa uusia vaatteita lähiaikoina, vaatekaappini kaipaa päivitystä.

Ostin isot ranskalaiset Mäkkäristä, ja palasin pitemmän reitin kautta kotiin. Kävin kirjastossa noutamassa kaksi varattua DVD:tä, Doctor Who:n uusintaversion ensimmäinen ja neljäs tuotantokausi. Katsoessani jaksoa Rose tunsin oloni nostalgiseksi, koska näin kyseisen jakson monta vuotta sitten. Katsoin myös jakson Itkevät enkelit, joka sai minut sekä iloiseksi että surulliseksi miettiessäni Katherine Nightingalen kohtaloa. Haluaisin katsoa myös jaksot Rumpujen rytmi ja Viimeinen Ajan Herra, sitten kun olen riittävän rohkea.

 

Minulle sattui tuossa vähän aikaa sitten niin että hukkasin yhden kirjastosta lainatun Doctor Who- DVD:n, maksan sen korvauksen heti kun alan taas saamaan Kelan tukiaisia. Samana päivänä uusin Museokorttini.