Eilen kun saavuin kotiini kiukkupussina, olin yllättynyt saatuani postissa vihdoinkin jotain muuta kuin laskuja tai pizzeriamainoksia; mummi oli lähettänyt minulle jossain eläkeläisten harrastusryhmässä kyhätyn joulukortin, samanlaisen punatulkun (eli ”munamulkun” niin kuin sanoimme lapsina) mallisen minkä olin itse tehnyt päiväkoti- ikäisenä.

Pepita oli lähettänyt minulle joulu/synttäripaketin; siellä oli Turnowsky- merkkinen muistikirja, hauska Silly Fox- mustekynä, metallinen autobotti- symbolia esittävä kirjanmerkki, Hello Kitty- tarroja, ja pimeässä hohtavia tähtitarroja.

Melkein hyppelin seiniä pitkin silkasta riemusta, olin niin iloinen saatuani mukavaa postia!

 

Minulla ja bestikselläni Suvilla oli tänään synttäribailut; oikeasti minulla on synttärit 28. joulukuuta ja Suvilla 23. joulukuuta, jolloin täytämme molemmat 27 vuotta. Olimme päättäneet järjestää juhlat tänään, sillä suurin osa ystävistämme on varmasti niinä aikoina joulua viettämässä sukulaisten luona, maalla tai mummolassa tai jossain.

 

Kuinka ollakaan, yksikään kutsuvieraista ei saapunut. Myöhemmin päivällä ystäväni Mirette saapui, söimme juustonaksuja ja Aarrearkku- karkkeja (joista olin jo syönyt puolet), höpöttelimme ja naureskelimme.

Myöhemmin päivällä Suvi tuli käymään, hän toi mukanaan juhlaherkkuja; sipsejä, potaattinaksuja, karkkeja, suklaakonvehteja, kokista ja muuta juotavaa, ja hieman ruokaakin; kahvimaitoa ja kauraleipää ja tuorejuustoa. Hän toi myös joululahjat Elyseélle ja Emjusolle, mutta he eivät tulleet, joten laitoimme kyseiset paketit ja kortit hienon uuden IKEA- piironkini tyhjään laatikkoon ja sovimme että antaisin ne heille myöhemmin.

 

Suvi jäi minulle yöksi. Päätimme että Mirette jää kans yöksi, alkoi olla jo myöhä ja siihen aikaan on vaarallista kulkea steissillä.

 

Otimme kaveriselfieitä, naureskelimme, kerroimme muistoja menneisyydestä, vitsailimme, ja söimme herkkuja. Tulin ajatelleeksi että tällaiset kavereiden keskeiset illanistujaiset ovat mukavampia kuin kreisibailut.

 

Kello kahdeksan aikaan illalla otin iltalääkkeeni, harjasin hampaani, kävin suihkussa, rasvasin kroppani, ja puin puhtaan pyjaman päälleni. Se teki gutaa, taidan tehdä niin joka aamu ja ilta.

 

Huomenna aloitan suursiivouksen joulun varalle, siivoan asuntoni lattiasta kattoon, ja kaapit ja laatikot samalla.