En ole päivittänyt vähään aikaan, syynä taitaa olla se etten osaa oikein jakaa huomiotani tasaisesti päiväkirjani, enkkublogini ja suomiblogini välillä, vaikka haluaisinkin. Ja yleensä päivitän iltaisin, mutta silloin olen niin väsynyt ja angstinen että saatan jättää kesken.

 

Olen ollut jo kaksi viikkoa lievämuotoisessa flunssassa. Kurkkuni oli kipeä, nenä vuoti kuin ränni, hikoilutti ja kuumotti, päätä ja lihaksia särki, mutta kaikkein pahin oire oli kuiva yskä joka paheni erityisesti aamuisin ja iltaisin. Kuumetta minulla ei ollut eikä myöskään sellaista ihan pihalla- oloa.

Nyt olo on helpottumassa, mutta yritän kuitenkin välttää pöpöjen levittämistä ja turhaa rasitusta.

 

Tänään, niin kuin joka keskiviikko, oli rahapäivä. Heräsin aamulla kello neljältä kun ulkona oli vielä pimeää. Yleensä rahapäivisin herään aikaisin, vähän niin kuin jouluna tai syntymäpäivien aamuna.

Nukuin vielä kello puoli yhteentoista, siihen mennessä rahat olivat jo rapsahtaneet tilille.

 

Otin aamulääkkeet, pesin ja puin itseni, ja lähdin heti nostamaan rahaa.

Pankissa oli ruuhkaa, peräti kaksi asiakasta, joten kävin Myyrinpuhoksen Ärrän viereisellä taikaseinällä nostamassa rahaa.

 

Kävin Myyrmannin Suomalaisessa Kirjakaupassa ostamassa kaksi violettia taikamustekynää, paketin vaaleansinisiä A5- kokoisia kirjekuoria, kymmenen ensimmäisen luokan postimerkkiä, ja kukkapostikortin ystävälle jonka synttärit olivat eilen. Tajusin että lauantaina on myös yhden ystäväni kihlatun synttärit, hänelle pitää lähettää myös kortti.

 

Olin unohtanut uuden päiväkirjani ja vaaleanpunaisen taikamustekynän Myöhätuuleen, olin ollut eilen nuortenryhmässä, joten matkustin bussilla 311 Pähkinärinteeseen ja menin Myöhätuuleen. Onneksi päiväkirjani ja kynäni löytyivät toimistosta.

Tänään Myöhätuulessa olisi ollut käsityöryhmä sekä levyraati, mutta keskiviikot on pyhitetty shoppailulle.

 

Onneksi bussi 322 saapui juur sopivasti. Matkustin sillä Elielinaukiolle, sieltä metrolla Kamppiin, olin vielä niin puolikuntoinen etten jaksanut kävellä.

Suuntasin Fredrikinkadun UFF- myymälään ja ostin ihanaisen mekon jota olen ihQuttanut pitemmän aikaa. Kyseessä on siis Marimekko- retromekko, sellainen suora A- linjainen mekko jossa ohuita pinkkejä ja punaisia pystyraitoja, hihaton, helma ulottuu minua puolisääreen, hihansuissa ja helmassa on röyhelöä. Siitä puuttuu pari nappia, kun taas runsaan poveni kohdalta se ei mene kiinni. Vien sen vakituiseen ompelimooni, he voivat kyllä ommella napit kiinni ja leventää sitä.

 

Käppäillessäni Fredaa pitkin Kamppiin, satuin huomaamaan että kyseisellä kadulla on kauneushoitola nimeltään Za Za josta saa hartia- ja päähierontaa hintaan viisitoista euroa. Tuumasin että se tekisi minulle hyvää, voisin lisätä sen tämän kevään uudistautumisrutiiniin, tosin sitä ennen minun pitäisi hoidattaa rupinen päänahkani kuntoon.

 

Matkustin metrolla keskustaan ja sieltä P- junalla Myyrmäkeen. Kävin apteekissa ostamassa lisää Aqualan L- perusvoidetta, jota minulle on siis määrätty reseptillä atooppisen ihoni hoitoon. Sain kuusi pumppupulloa hintaan kaksi ja puoli euroa.

 

Kävin Menkkahaukassa ostamassa lastenosastolta uuden hiuskoristeen, nukenhiusten kaltaisesta ohuesta muovilangasta valmistetun palmikon jonka voi kiinnittää tukkaan kumilenksulla. Se on puna- kelta- vihreä- siniraidallinen, siihen kuuluu myös samanvärinen kangasrusetti ja <i>My Little Pony: Friendship is Magic</i>- piirretystä tuttu Rainbow Dash- muovifiguuri.

 

Minulla oli tapaaminen läntisellä psykiatrian poliklinikalla kello kolme iltapäivällä, menin tapaamaan psykologia. Hän näytti minulle samoja Rorschach- mustetahratestejä joita minulle on näytetty lapsena ja teininä.

 

Emme sopineet vielä uutta tapaamista, mutta sovimme että hän soittaisi minulle myöhemmin niin voisimme sopia uuden ajan.

 

Menin suoraan Myyrmannin uuteen Wayne’s Coffee- kahvilaan, tapasin siellä Emjuson niin kuin olimme eilen sopineet.

Tilasin tomaatti- mozzarella- foccaccian ja kaakaota vaahtokarkeilla. Emjuso tilasi kinkkuvoileivän ja latten, ja valkosuklaan makuista gelato- jäätelöä.

Juttelimme ja naureskelimme ja kehuimme toisiamme, sitten sovimme että tapaisimme huomenna Elyseén kanssa.

 

Isäni soitti minulle eilen ja kertoi että hän on korjannut fillarini, päätin että menisin hakemaan sen tänään kotikotoa.

Kävin kotona sen verran että leikkasin tekoletistä ja Marimekon mekosta hintalaput pois ja laitoin ne paikoilleen, sitten laitoin pyöräilykypärän päähän ja matkustin bussilla 335 Raappavuorelle.

 

Ajoin polkupyörälläni Myyrmäkeen, olisin nauttinut reissusta huomattavasti enemmän jos en olisi ollut kipeänä.

 

Huomenna menen terveyskeskukseen varaamaan lääkärinajan tulehtuneen päänahkani hoitoon. Tapaan myös pari ystävääni.