Eilisiltana kun menin nukkumaan, olin hieman allapäin. Olen huomannut että iltaisin, juuri ennen nukkumaanmenoa, minulle tulee jostain syystä paha mieli. Se johtuu varmaan verensokeritasosta tai uupumuksesta, sillä olen voinut viime aikoina hyvin eikä minulla ole mitään syytä olla masentunut.

Tulin kokeneeksi sitä samaa apokalyptistä angstia; mitä järkeä on elää kun kuitenkin kuolee? Sitten tulin ajatelleeksi, että on parempi elää pelaten retro- Pokémonia netissä ja syöden viikon vanhaa juustokakkua, niin kuin tällä hetkellä tein. Siitähän se mieli sitten parani.

 

Heräsin ennen kello kolmea aamulla, eli olin siis nukkunut noin viisi tuntia ja tunsin itseni jo virkeäksi jo siinä vaiheessa. Tiesin ettei minun tarvitse nousta ennen kuin kello yhdeksältä, joten jatkoin nukkumista.

 

Satuin juuri näkemään harvinaisen kiinnostavaa unta Roger Delgadosta, kun älypuhelimeni soi sen merkiksi että minun piti nousta. Torkuin varttitunnin verran viiden minuutin pätkissä, ja sitten nousin.

 

Otin aamulääkkeet, en käynyt suihkussa mutta huuhtelin rähmät silmistä, rasvasin kasvoni, ja kiharsin silmäripseni. Pukeuduin ”asiallisesti”, join aamukahvin, sitten lähdin käymään terveyskeskuksessa. Minulla oli tänä aamuna kello 10:30 aika omalääkärilleni vuosittaista terveystarkastusta varten.

 

Olin hyvissä ajoin paikalla, eikä flunssani jälkioireet haitanneet.  

Tapaamisen aikana kysyin neuvoja alaselkäkipuun, ravintolisiin, hampaiden narskutukseen, ja lääkäri katsoi silmieni ja korvieni kunnon, kuunteli sydäntäni stetoskoopilla, ja neuvoi kuinka rintoja kuuluu tutkia.

 

Palattuani kotiin soitin äidilleni ja sovin että tapaisimme kauppakeskuksessa kello yhdeltä, hän oli tulossa käymään luonani.

 

Kävimme äidin kanssa supermarketissa ostamassa minulle deodorantin ja uudet rintaliivit, sitten menimme minun luokseni.

 

Huomasin että uusissa rintaliiveissäni oli vieläkin hälytin tallella, lähdettyämme kävimme supermarketissa poistattamassa sen.

 

Kävin samalla Cubus- myymälässä ja huomasin että siellä on myynnissä uudenlaisia pyjamahousuja, joissa on pandakarhujen ja sateenkaarien kuvia. Ja niissä on vielä taskutkin!

 

Palasin kotiini ja imuroin lattian joka puolelta, mukaan lukien huonekalujen alta.

 

Lähdettyäni kävin Cubus- myymälässä, valitsin ne mainitsemani pyjamahousut kokoa Large, ja pyysin ystävällistä myyjää varaamaan ne huomiseen asti.

 

Matkustin junalla Helsinkiin ja menin katsomaan elokuvan <i>T2 Trainspotting</i>. Elokuva oli juuri sellainen positiivinen yllätys niin kuin olin osannut odottaa, sellainen joka saa nauramaan, itkemään, ja tuntemaan kuin joku olisi pyyhkinyt perseensä silmämuniisi.

 

Leffan jälkeen matkustin junalla kotiin, matkalla kirjoitin päiväkirjaani ja lähetin pari tekstiviestiä.

Näin muuten ensimmäistä kertaa livenä Soldiers of Odinin jäsenen.

 

Perillä kotona minulla oli sellainen svengi päällä että tanssin alusvaatteisillani Queenin tahdissa, mutten kuitenkaan jaksanut tiskata astioita enkä viedä roskia kierrätykseen. Otin iltalääkkeet ja laitoin älypuhelimen lataukseen.

 

Huomenna on poikkeuksellinen päivä; keskiviikko, jolloin saan välitystililtäni viikkorahat, ja 22. päivä, jolloin saan takuueläkkeen, eli yhteensä 215 euroa!

Ensi töikseni uudistan Microsoft Word- tilauksen kuukaudeksi eteenpäin, sitten tilaan Amazonista rahakukkaron itselleni.

Käyn varmaan aamulla laboratoriossa antamassa verinäytteen, sitten menen lähimpään pankkiin nostamaan loput rahat.

Haen vaatteet ompelimosta ja vien sinne pari muuta vaatetta korjattavaksi, ja ostan viikon ruuat supermarketista ja pari reseptilääkettä.

Menen Mireten kanssa katsomaan elokuvan <i>Vaiana</i>, sitten menemme Reaktoriin. Loppupäiväksi voisin mennä pääkaupunkiseudun UFF- myymälöiden vintage- osastoille, ja ostaa ne pyjamahousut samalla. Ja Heidille pitää myös ostaa lahja, hänellä on synttäripippalot lauantaina.