Ystäväni Mirette ja Suvicita yöpyivät kotonani, Mirette nukkui omassa sängyssäni ja minä nukuin Suvicitan vieressä sohvasängyllä, joka normaalisti on yökylävieraiden käytössä.

 

Valvoimme pikkutunneille asti, naureskelimme ja piereskelimme ja metelöimme niin paljon, että luulimme että saisin häätöuhkauksen. Kello kolmelta aamulla, kun päivän hesarit rapsahtivat postiluukuista, menimme nukkumaan.

 

Minä naputtelin läppärilläni, Suvicita älypuhelimellaan, ja Mirette tabletillaan. Päivitin joka ikisen blogini, tai siis copypastetin samat kirjoitukset niin enkku- kuin suomiblogeihin. Siinä kyllä nousi hiki pintaan, tulin ajatelleeksi että tyypillisen milleniaalin tavalla olen kiinnostuneempi bloggaamisesta kuin esmes kotitöistä.  

 

Näin unta Gallifrey- planeetasta ja <i>Viisi legendaa</i>- elokuvasta.

 

Noustuani aamulla ihmettelin miksi olin hereillä niin aikaisin, kun olin valvonut niin myöhään. Kello oli varttia yli kymmenen aamulla, mikä on aikaisin minun standardeissani.

 

Otin aamulääkkeet, peseydyin, pukeuduin, nautin aamiaisen, ja myöhemmin muut tytöt alkoivat heräillä.

 

Kaikki mukit olivat tiskialtaassa, minun piti tiskata astiat jotta meillä olisi mukeja kahvinjuontia varten.

 

Joimme kahvia ja juttelimme ja naureskelimme. Suvicita lahjoitti Miretelle hiukan vanhoja vaatteitaan, ne sopivat hänelle täydellisesti.

 

Myöhemmin päivällä minä ja Mirette saattelimme Suvicitan juna- asemalle, sitten palasimme omaan kotiini.

 

Aloin siivoamaan kotiani sellaiseen kuntoon, että siihen olisi mukava palata joulun jälkeen. Olen menossa vanhemmilleni tiistaista sunnuntaihin ensi viikolla.

 

Pesin kolme koneellista pyykkiä, jynssäsin vessanpöntön ja pesualtaan, pyyhin keittiön tasot, järjestelin tavaroitani, rullasin maton parvekkeelle, ja pyyhin yöpöydän.

 

Elyseé soitti minulle ja ehdotti että tapaisimme Myrtsissä iltaviiden aikaan. Mireten piti lähteä toisen kaverin luokse samaan kellonaikaan, joten sovimme näin.

 

Saatoin Mireten juna- asemalle, ja tapasin Elyseén ja Emjuson Myrtsissä. Menimme yhdessä Pinkin luokse.

 

Pinkki tarjosi meille kahvia, roséviiniä, suklaata ja hedelmäkarkkeja.

Minä esittelin tytöille joulukalenterista saamaani My Little Pony- muovisormusta jonka olin laittanut vasempaan nimettömääni, vitsailin menneeni naimisiin bronyn kanssa.

Emjuso lauloi SingStarilla kappaleen <i>Valuva taivas</i> korvaten jokaisen substantiivin sanalla ”pimppi”, me nauroimme hulluina ja minä ehdotin että Emjuso laulaisi sen karaokebaarissa.

 

Illan tullen minun oli palattava kotiin, kävin kotimatkalla Myrtsissä joka on auki pitempään joulukuussa.

Hennes & Mauritzissa myytiin kaulakoruja, joissa oli syntymäkuukauteen perustuva kivi. Päätin ostaa itselleni oman.

Suomalaisessa Kirjakaupassa myytiin LEGO Star Wars- tarrakirjoja, selailin yhden läpi ja opin jonkin verran Star Wars- elokuvan kaanonista. Pitäisi joskus katsoa ne elokuvatkin.

 

Palattuani kotiin huomasin että ”arkiolo” alkoi taas palaamaan; harhat ja neuroosit kiusasivat minua, ja teki taas mieli soittaa jollekin auttavalle taholle.

 

Otin iltalääkkeeni ja harjasin hampaani. Vielä pitäisi jaksaa tiskata, en halua jättää likaisia astioita yöksi tiskialtaaseen.

On se merkillistä, että tiskaaminen on helppoa ja mukavaa, mutta sen aloittaminen on niin hankalaa etten pysty sitten millään psyykkaamaan itseäni siihen.

 

Huomenna ASPA- työntekijäni Kaarina tulee luokseni kello puoli kolmelta; minun täytyy varmaan laittaa herätyskello soimaan, etten nuku taas iltapäivään asti.

Minun pitää jatkaa siivousoperaatiota, ja sen ohella viedä pari laskua sosiaalitoimistoon, lähettää muutama onnittelukortti, ja viedä käytetyt patterit ja hehkulamput kierrätykseen.