Näin edellisenä yönä unta jossa Horror Shop oli rakennettu perheeni vanhan kesämökin viereen, ja sinne pääsi kätevästi maanalaista tunnelia pitkin. Olin iloinen siitä että nyt pääsisin kahteen lempipaikkaani kätevästi.

Toisessa unessa oli mukana isoveljeni, joka hymyili minulle ystävällisesti ja halasi minua. Se sai minut tunteiden valtaan, sillä en muista ainuttakaan tapausta kun isoveljeni olisi edes hymyillyt minulle muuten kuin vain ivatakseen minua.

 

Kännykkäni soi klo 11 aamupäivällä, siellä oli äitini joka ehdotti että tapaisimme paikallisessa kauppakeskuksessa puoliltapäivin jotta hän voisi antaa minulle kuukausirahan.

Kyseinen tieto motivoi minua nousemaan. Otin aamulääkkeet, peseydyin, pukeuduin, ja siinä vaiheessa PMS- oireet alkoivat taas kiusaamaan minua.

 

Lähdin kuitenkin tapaamaan äitiäni. Hän antoi minulle 90 euroa, sillä rahalla ostin viikoksi ruokaa ja neljä rullaa joululahjapaperia.

 

Oli kyllä työn ja tuskan takana kävellä liukasta tietä pitkin kotiin, toisessa kädessä painava ruokakassi ja toisessa neljä joululahjapaperirullaa.

Perillä kotona laitoin tavarat paikoilleen. Vaihdoin pyyhkeet, otin lakanat pois sängystä, vein patjan, peiton ja tyynyn parvekkeelle tuulettumaan, pesin lakanat ja pyyhkeet koneessa.

 

Myöhemmin päivällä työntekijäni Hoiva- Onnesta tuli käymään. Sain tiskattua astiat samalla kun juttelin hänen kanssaan, mutten välittänyt silittää pyykkejä sillä minun oli vaikea keskittyä.

 

Tapaamisen jälkeen lähdimme samalla ovenavauksella ulos.

Päätin lähteä käymään Myöhätuulessa, mutta se olikin kiinni. Lähdin käymään Lapparissa, mutta perillä Helsingissä ratikkaan tuli joku vika, ja jouduin jäämään seuraavalla pysäkillä pois.

 

Päätin lähteä käymään äitini luona.

Matkustin bussilla kotikotiin ja soitin matkalla äidilleni sopiakseni että tulisin tänä iltana käymään. Hän sanoi että saan tulla.

 

Perillä kotikotona join kahvia ja söin suklaakonvehteja, salmiakkisuklaavohveleita, voileipiä, ja muuta enemmän tai vähemmän terveellistä.

Myöhemmin päivällä isäni tuli kotiin.

 

Matkustin bussilla kotikonnuille, enkä viitsinyt enää käydä kauppakeskuksissa vaikka mieli olisi tehnytkin.

 

Perillä kotona laitoin iltapalaksi pari voileipää, minulle tuli niin ähky olo että oksensin pari kertaa. Nytkin on sellainen tunne että vatsaa turvottaa, kylkiä pakottaa, ja kurkussa on mahahappoja.

 

Illalla kävin lämmittelysuihkussa, mutten viitsinyt enää rasvata ihoani enkä harjata hampaitani. En myöskään viitsinyt imuroida sänkyä enkä petauspatjaa ennen kuin laittaisin puhtaat lakanat sänkyyn, joten päätin tehdä sängyn sohvalle.

 

Huomenna, jos vain nousen tarpeeksi aikaisin, voisin mennä uimahallille ja sitten saunaan. Se tekisi kyllä hyvää minulle.

Niin, huomenna on myös pikkujoulut Heidin luona, se tuo ihan kivaa vaihtelua.