Tänään nousin vasta kello puoli kolmelta iltapäivällä, olinhan sentään valvonut eilen myöhään katsellen Netflixiltä elokuvaa <i>Judge Dredd</i>, siis sitä 90- luvun versioita joka osoittautui ihan katseltavaksi, ja tietysti muutaman jakson <i>Doctor Who</i>:ta. En koskaan kyllästy siihen. Olen niin ihastunut Matt Smithin näyttelemään yhdenteentoista Tohtoriin, etten enää edes muistakaan David Tennantin näyttelemää kymmenettä Tohtoria, vaikka olihan hänkin yhtä nätti poitsu kuin seuraajansa.

 

Olin nähnyt taas unta Rautalammesta, jossa äitini lapsuudenkoti, myöhemmin perheeni kesämökki sijaitsi. Näen siitä unta melkein joka yö. Tässä unessa olin kävelemässä pellonviertä mökille, ja siinä samassa tajusin näkeväni unta. Olin hieman pettynyt, olisin halunnut päästä Kilpilammen rannalle vielä yhden kerran nähdäkseni mikä siellä on kun siitä pitää nähdä unta joka halvatun yö.

 

Noustuani otin aamulääkkeet ja pukeuduin jääkiekkohenkiseen mekkooni, sellaiseen joka on valmistettu pelipaitamaisesta kankaasta ja jossa on rinnassa numero 87. Yritin kesyttää kurittoman tukkani, olen nähnyt afrojakin jotka ovat paremmassa kuosissa kuin oma rikkaruohotukkani.

 

Käynnistin läppärini kirjautuakseni nettipankkiin, olin saanut rahnaa.

Join hieman kahvia maidolla ja sokerilla huuhtoakseni suustani jalkahien maun.

Lähdin saman tien nostamaan rahoja pankkiautomaatilta, olen päättänyt etten enää käytä pankin palveluja.

 

Kävin Myyrmannin Ärrällä lunastamassa lipun näytelmään <i>Pasi Was Here</i>, jota menen katsomaan huhtikuussa.

Ostin Citymarketista viikon ruuat, sitten menin Gina Tricotiin ostamaan ihanan boheemisen paidan. Se on pitkähihainen ja poolokauluksellinen, kierrätetyistä kuiduista valmistettu, se on oliivinvihreä ja siinä on ohuita mustia vaakaraitoja. Minulla on ollut yläasteen kahdeksannesta luokasta asti samannäköinen, paitsi että se on puuvillainen ja siinä on tavallinen resorikaulus. Se on ollut kaikkein rakkain vaatteeni, ja niin monta kertaa päällä pidetty että se alkaa olla hiukkasen huonossa kuosissa, venynyt ja vanunut ja reikäinen.

Kävin myös Suomalaisessa Kirjakaupassa ostamassa kaksi onnittelukorttia, yhden Pinkille ja yhden Heidille, ja kymmenen ensimmäisen luokan postimerkkiä.

 

Kävin myös Iso- Myyrin Tokmannilla ostamassa kolmannet samanlaiset rintaliivit mitä olen ostanut viime aikoina, ne eivät ole turhan glamourikkaat mutta ainakin ne ovat käytännölliset ja mukavat. ¨

Sitten palasin kotiin huojuen suuntaan ja toiseen sillä ostokset painoivat niin paljon.

 

Kotona laitoin ruuat paikoilleen, postimerkit ja onnittelukortit kirjoituspöydän laatikkoon, ja rintaliivit pyykkikoneeseen.

 

Alkoi olla jo myöhäinen ilta, mutta päätin mennä kuitenkin käymään Helsingissä.

 

Matkustin bussilla 411 Helsinkiin ja kävin Forumin Cybershopissa ostamassa sopivan lävistysrenkaan korvaani, 1,7- millisen ”hevosenkengän”. Seuraavan kerran kun tapaan Suvicitan, pyydän häntä ruuvaamaan sen korvaani, itse en osaa.

Sitten kävin Kampin Suomalaisessa Kirjakaupassa ostamassa kaksi uutta muistikirjaa, kymmenen ensimmäisen luokan postimerkkiä sekä onnittelukortin Luisalle.

 

Matkustin P- junalla Myyrmäkeen.

Illalla otin lääkkeet, lankasin hammasvälit ja harjasin hampaat ja kävin lyhyessä suihkussa.

 

Olin saanut tekstiviestin Elyseéltä, hän ehdotti että tulisin tapaamaan häntä ja Pinkkiä huomenna. Vastasin että tulen mielelläni.

Sen ohella minulla on huomenna tukanpesupäivä, ja tapaaminen omahoitajani Saijan kanssa psykiatrin poliklinikalla kello kaksi iltapäivällä. En varmaan ehdi ASPA:n kävelyryhmään enkä Myyrmäen kirjaston neule- ja lukupiiriin, mutta tulee niitä jatkossakin.