Edellisestä yöstä oli vähällä tulla taas läpivalvottu yö, olin niin virkeä että oli pakko nousta vähän väliä vaikka olin ottanut iltalääkkeeni. Olihan se aika turhauttavaa, mutta onneksi sain tehtyä kotitöitä; pyyhin kirjoituspöytäni pinnan puhtaaksi ja keittiön tasot, puleerasin vessanpöntön ja kylpyhuoneen pesualtaan ja luuttusin kylpyhuoneen lattian. Olin oikein tyytyväinen siitä että olin saanut ne hoidetuksi.

 

Menin nyt kummiskin nukkumaan, näin unta jossa seikkailin lumisissa metsissä ja aurinkoisilla pelloilla ja Helsingin keskustassa.

 

Nousin kello kymmenen jälkeen aamulla, kun ovikelloni soi. Siellä oli joku siististi pukeutunut mies joka mainosti remontteja, antoi minulle mainoksen ja lähti.

Päätin hoitaa aamutoimet nyt kun kerrankin olin valveilla. Otin aamulääkkeeni, pesin kasvoni ja laitoin niihin L’Orealin kukkaisöljyseerumia, harjasin hampaat käyttäen uutta B12- vitamiinia sisältävää luomuhammastahnaani, se maistui hieman suolaiselta.

Pukeuduin ruskeaan kirjailtuun Dirndl- mekkoon ja puna- oranssiraidalliseen Marimekko- puseroon. Mietin että minun pitäisi varmasti viedä kyseinen mekko ompelimoon, siinä on metallinen vetoketju jonka vedin tuntuu olevan vähän jäykkä, koko ajan saa pelätä että se repsahtaa lopullisesti. Ajattelin että siihen sopisi parhaiten muovinen vetoketju, niitä myydään Citymarketeissa.

Minun olisi muutenkin vietävä muutama vaate lähimpään ompelimoon, en itse osaa ommella, ja yleensäkin haluan teettää ammattiosaajalla työt jotka en itse osaa.

Minulla on yhteensä neljä Dirndl- mekkoa, sinisen ja pinkin mekon helman taite pitää päärmätä, ja violetissa on repeämä.

 

Join hieman kahvia ja surffailin netissä. Kuuntelin musiikkia ja mietin mitä tekisin tänään.

Nukuin lyhyet päikkärit ja heräsin vajaan puolen tunnin päästä virkeänä. Yleensä kun nukun päikkärit, herään kahden tunnin päästä turtana ja hikisenä ja muutenkin ikävän tuntuisena, ja harmittelen sitä kun suurin osa päivästä meni ohi.

 

ASPA- työntekijäni Kaarina tuli tänään käymään. Juttelimme samalla kun järjestelin koriste- esineitäni, otin ne pois kirjoituspöydältäni saadakseni enemmän tilaa itselleni, laitoin ne kirjahyllyyni (kirjoitin vahingossa ”kirjahulluun”).

Tapaamisen jälkeen lähdimme yhdessä kävelylle, Kaarina joutui kääntymään takaisin sillä hänen piti ehtiä toiseen tapaamiseen. Minä jatkoin matkaa, katselin katutaidetta Apajakujan alikulkutunnelin edustalla, ja kävelin Honkasuon ohi. Sinne ollaan rakentamassa taloja.

 

Mieleni teki laulaa, oli niin hyvä mieli kun aurinko paistoi. Kävelin Kilterinrinteen ohi ja sitten menin bussipysäkille, olin matkalla Tyttöjen Talolle. Onneksi olin muistanut ottaa päiväkirjani mukaan.

 

Matkustin bussilla 560 Rastilaan, matka tuntui menneen nopeasti. Otin perillä kuvan kaukaisuudessa huojuvista puista jotka näyttivät punertavan laskevan auringon valossa.

 

Metromatka Rastilasta Hakaniemeen tuntui myös menevän nopeasti. Samassa vaunussa oli pieni tyttö äitinsä kanssa, he ihkuttivat Frozen- reppuani ja siinä roikkuvaa Pinkie Pie- pehmoleluavaimenperää.

Perillä Hakaniemessä menin Tyttöjen Talolle, siellä oli aika paljon porukkaa osallistumassa tanssitunneille, mutta olohuoneessa oli aluksi vain minä.

Istuin kirjoittamassa päiväkirjaa ja join pari mukillista kaakaota.

 

Myöhemmin illalla lähdin, matkustin metrolla keskustaan ja ehdin juuri ja juuri bussiin 421 joka menee Martinlaaksoon. Jäin pois Raappavuorella ja menin käymään vanhempieni luona, he olivat siis lomailemassa Kanarialla.

Katselin videoita, join kupin kahvia, laitoin postit järjestykseen, sitten lähdin.

Ehdin sievästi bussiin 571, vaikka olin aikonut mennä bussiin 565. Matkustin Myyrmäkeen ja kävin Myyrmannin Citymarketissa ostamassa kaksi levyä Marabou Japp- suklaata. 

Myyrmannin kakkoskerrokseen ollaan avaamassa Bella- nimistä itsepalvelukirpputoria. Kävin pikaisesti tsiikaamassa tarjonnan, näytti olevan ihan jees, ja paljon sellaista mikä sopisi minullekin. Olenhan sentään pitkään tykännyt kirpputoreista.

 

Kotiin ehdittyäni en viitsinyt siivota, minun olisi pitänyt vielä tampata matto ja imuroida ja luututa lattia huonekalujen alta. Ehkä ensi viikonloppuna.

 

Huomenna on tukanpesupäivä, tapaan myös muutaman ystävän.