Heräsin ihan vapaaehtoisesti aikaisin aamulla, olin suunnitellut meneväni Helsinkiin katsomaan aamunäytökseen elokuvaa <i>Onnelin ja Annelin talvi</i>, mutta nukuin sen ohi. Oikeastaan hyvä, elokuvalippu olisi ollut törkeän kallis enkä muutenkaan toimi kovinkaan hyvin niin aikaisin aamulla. Ja pääsenhän ensi viikolla katsomaan <i>Deadpool</i>- elokuvaa.

 

Näin unta jossa katsoin Doctor Who:ta vanhalla kesämökilläni, siis sitä tuotantokautta missä on se Jon Pertween näyttelemä kolmas Tohtori. Tulin ajatelleeksi että jos katson joka ikisen jakson kyseisestä tv- sarjasta, kaikki tuotantokaudet ja erikoisjaksot ja sitten vielä <i>Torchwood</i>:in ja muut spin off- sarjat, niin mitä minä sitten katson?

Toinen uni oli aikamoinen fandom- uni; olin Deadpoolin kanssa kimpassa, hän oli nuori, hoikka ja vaalea poika jonka kanssa kirmasin metsään kuhertelemaan nakusillamme. Yhtäkkiä viereisellä aukealla jokin rokkibändi alkoi soittaa kappaletta joka sai hänet lumoihinsa, ja niin vain hän lemppasi minut siltä istumalta ja lähti kuuntelemaan bändiä.

Puin vaatteet päälleni ja lähdin hänen peräänsä, tapasin ainakin 30 naista jotka olivat kaikki hänen exiään ja joista yksi oli hänelle raskaana.

Minua lohdutettiin niin että sain cameo- roolin Deadpool- elokuvan jatko- osasta, jonka oli tarkoitus olla Star Wars:in noin viidestoista jatko- osa, ja minun oli tarkoitus olla Jar Jar Binksin kaltainen sivuhahmo joka pilaa koko leffan.

Sitten näin unta jonka muistutti ihan Grimmin satuja; muutin asumaan pieneen puiseen tölliin pöllömuorin kanssa, ja ilkeät sisarpuolet yrittivät rumentaa minua tahallaan jotta minua ei kutsuttaisi linnan tanssiaisiin.

Ja vielä vaan, näin unta jossa olin Linnanmäen ja kauppatorin välillä jossain Vekkulan tapaisessa rakennuksessa, tiilitalo joka oli sisustettu lasten piirustuksilla ja kaikenlaisilla randomeilla tavaroilla. En halunnut mennä sisälle sillä minua pelotti.

Sitten näin unta jossa teddykarhuni pöllittiin, onneksi se oli kainalossani kun heräsin.

 

Noustuani päässäni soi se ”Mikki Hiiri merihädässä”- renkutuksesta tuttu Meripeikon repliikki: ”tyi- rät- tät- tät- tää!”

 

Heitin lääkkeet naamaan, vaihdoin siteen, ja puin päälleni Halinalle- pyjamahousut ja ensimmäisen puseron minkä löysin kaapista.

Käynnistin läppärin ja kirjauduin nettipankkiin, olin saanut 80 euroa.

 

Lähdin saman tien pankkiin. Ulkona oli hyvin keväinen sää, satoi ja oli aika lämmin, linnut lauleskelivat ja vihreää ruohoa pisti esiin. Tulin ajatelleeksi että helmikuu on saanut nimensä siitä että silloin jäähelmet kimaltelevat hangella, mutta se ei oikein päde nykyiseen säähän.

 

Nostin 80,25 euroa ja menin Myyrmannin Citymarkettiin ostamaan ruokaa. Ostin samalla myös ne eilen varaamani kaksikymmentä Marimekon korttia.

Ostin pari pakettia ruispuikuloita, puolitoista kiloa suomalaisia tomaatteja, ison palan kermajuustoa, tonnikalaa öljyssä, Rölli- muroja, maitoa, kananmunia, Presidentti- kahvipuruja ja samaten kofeiinitonta kahvipurua, ja varmaan jotain muutakin jota en just nyt muista.

 

Harmitti kun jouduin jättämään osan tuotteista kassalle, kun muuten rahat eivät olisi riittäneet.

Palasin kotiin hieman allapäin, laitoin tavarat paikoilleen ja keitin hieman kahvia.

 

Kuuntelin Hevisaurusta Spotifysta samalla kun uurastin ystävänpäiväkorttieni parissa. Kirjoitin niihin saajan ja lähettäjän osoitteet ja tervehdykset, ja länttäsin niihin postimerkit ja priority- tarrat.

 

Myöhemmin päivällä lähdin käymään Helsingissä, ihan vain huvin vuoksi.

Ensin kävin sosiaalitoimistossa viemässä pari laskua, sitten kävin postilaatikolla lähettämässä loputkin ystävänpäiväkortit.

Nousin bussiin 560, jäin pois päätepysäkillä jonka nimeä en just nyt muista, matkustin metrolla keskustaan ja menin lähimpään kirjastoon kirjoittamaan päiväkirjaani. Siellä oli ihan jees olla, mutta mietin mitä muuta voisin tehdä. Enpä oikeastaan muuta.

 

Sitten kun minulle tuli tylsää, matkustin bussilla 322 Vantaankoskelle ja menin kotikotiin, olin matkalla soittanut äidille ja kertonut olevani tulossa käymään. Äiti ei kylläkään ollut kotona, enkä viitsinyt viipyä kauaa joten join vain pari lasia appelsiinimehua ja söin kourallisen cashew- pähkinöitä ja sitten lähdin.

Isä saapui juuri sopivasti, ja oli vielä yllättävän ystävällinen minua kohtaan.  

 

Matkustin bussilla 574 Myyrmäkeen, perillä kotona jatkoin kahvinjuontia ja sitten lähdin käymään Iso- Myyrissä.

Kävin Tokmannilla ja huomasin että heillä oli myynnissä käytännöllisiä urheilumallisia rintaliivejä, jotka eivät edes olleet kalliita.

Katselin muitakin tuotteita, sitten lähdin käymään Myyrmannissa. Kävin kaikissa kaupoissa missä nyt yleensä käyn ihkuttamassa tuotteita suunnilleen joka päivä, kun ei ole varaa ostaa mitään.

 

Perillä kotona join lisää kahvia ja podin jokailtaista angstia, olin vähällä tirauttaa itkut mutta kuten yleensä, en pystynyt itkemään vaikka halusin. Päätin käydä suihkussa, pestä tukkani ja laittautua vähän paremman näköiseksi.

 

Opin muuten käyttämään kuukautiskuppia, minulla oli aiemmin tekniikka hukassa.

 

Huomenna on ASPA:n ystävänpäiväbileet Tikkurilassa, minun pitäisi myös käydä kuntosalilla.