Kirjoitan tämän entryn uudelleen, kun läppärini alkoi temppuilemaan ja pyyhkäisi tekstin jonnekin kyberavaruuteen. Hakkasin vähän aikaa päätä seinään ja sitten päätin, että suomalaisella sisulla eteenpäin :D

 

Viime yö kului taas siinä että seikkailin 11. Tohtorin kanssa ajassa ja avaruudessa. Ehdin jaksoon The Impossible Astronaut, sitten kyllästyin ja menin nukkumaan. Kello oli siinä vaiheessa melkein kolme aamulla.

 

Näin kivoja unia suosikkitohtoristani. Yhdessä tapasin Patrick ”2. Tohtori” Throughtonin, hän lenteli synkän kaupungin yllä Sylvester ”7. Tohtori” McCoylta pöllityltä kysymysmerkin mallisella sateenvarjolla, ja oli vähän OOC ollessaan riemukas ja ystävällinen, vähän kuin tohtori Sykerö jota katsoin lapsena telkkarista.

Toisessa unessa sain kutsun Matt ”11. Tohtori” Smithiltä ja hänen vaimokkeeltaan Joki Laululta, he kutsuivat minut luokseen viettämään joulupäivää.

Uni jatkui; Tohtori mikälie oli delpannut, ja minä ja hänen aiemmat daaminsa Pahasusi Ruusupuska, Jäkäjäkä, Ameliini Lätäkkö ja Mahdoton Tyttö, eli Rose Tyler, Donna Noble, Amy Pond, Clara Oswald jouduimme selvittämään hänen kohtalonsa. Menimme johonkin asuntoon josta löysimme Colin ”6. Tohtori” Bakerin riemunkirjavan takin ja hänen seuraajansa enemmän tai vähemmän mystillisen sateenvarjon.

Ja vielä; olin jossain grillijuhlissa Matt ”11. Tohtori” Smithin, ja Amy Pondin ja Rory Williamsin lapsi-, aikuis-, ja vanhusversioiden kanssa. Kyseinen Tohtori pyysi minua ryhtymään taloudenhoitajaksi Tardisiin ja paistoi minulle lettuja ^_^

 

Heräsin hyvällä tuulella joskus kello puoli kymmeneltä aamulla, ihmettelin miten olin niin virkeä nukuttuani vain kuutisen tuntia kun yleensä saatan nukkua peräti 12 tuntia ja olen silti umpiunessa.

 

Otin aamulääkkeet, harjasin hampaani, kävin suihkussa, pesin tukkani uudella laventelin tuoksuisella shampoolla, ja pukeuduin siihen boheemiseen puseroon jonka olin ostanut ja pessyt eilen.

 

Minulle tuli nopeasti tylsää, soitin äidyskälle ja kysyin saanko tulla käymään. Äiti sanoi että saan, tosin hän ei ole juuri nyt paikalla.

 

Perillä kotikotona katselin VHS- kasetteja, surffailin netissä äidin läppärillä, katselin perheeni vauvakuvia ja ihkutin kuinka söpö olin lapsena. Olenhan minä söpö vieläkin.

 

Myöhemmin päivällä matkustin bussilla Myyrmäkeen. Odottaessani bussia Laajavuorenkujan pysäkillä, paikalla oli kaksi miestä, toinen vanha ja toinen vanhempi. He keskustelivat keskenään:

Vanha: ”Uskotko sinä jumalaan?”

Vanhempi: ”Juu, onhan se rippikoulu käyty.”

Vanha: ”Niin mutta onko Jeesus sydämessäsi?”

Vanhempi: ”Kyllähän sieltä sydämestä vaikka mitä löytyy.”

Vanha: ”Kohta tulee maaliskuu.”

 

Perillä Myyrmäessä kävin Glitter- korukaupassa, ostin sellaisen setin jossa on kahdeksan kumista rannerengasta jossa on pastellisia neonsävyjä ja erinäköisiä amuletteja. Ostin myös sellaisen korusetin jossa on kolme vintage- purkkapalloautomaatin näköistä kaulariipusta, yksi pinkki, yksi sininen, ja yksi violetti, ja niissä on jokaisessa hopeinen laatta jossa yhdessä lukee ”Best”, toisessa ”Friends” ja kolmannessa ”Forever”. Otin pinkin omakseni, ja aioin antaa sinisävyiset Elyseélle jonka tapaisin tänään, ja toisen Emjusolle.

 

Sitä ennen minulla oli tapaaminen omahoitajani Saijan kanssa läntisellä psykiatrian poliklinikalla, ehdin sinne juuri sopivasti.

Teimme uuden kuntoutussuunnitelman, joka oli lähinnä lomakkeiden täyttelyä. Minulle kerrottiin että KELA:n tukiaiset ovat voimassa elokuun loppuun asti.

 

Soitin Elyseélle, hän kertoi odottavansa minua Myyrmannin kiinalaisessa ravintolassa nimeltään Kulta Leopardi.

Elyseé söi sushia samalla kun juttelimme ja naureskelimme, sitten menimme käymään kirpputori Bellassa. Kumpikaan meistä ei löytänyt mitään kiinnostavaa, mutta poistuessamme tapasimme samaan aikaan peräti kolme ystävää; Miriam, Riikka, ja Lauski.

 

Menimme käymään Ärrällä, ostin Spotify Premium- lahjakortin jolla saan kyseisen palvelun kuukaudeksi. Sen jälkeen menimme käymään Pinkillä.

 

Istuimme juttelemassa ja naureskelemassa, myöhemmin illalla lähdin kotiin.

 

Kotona katsoin Netflixiltä elokuvan Terminaattori ja aloin katsoa elokuvaa Matrix.

Suvicita soitti minulle ja kysyi, saako hän tulla huomenna käymään. Sanoin että tule ihmeessä. Juttelimme jonkin aikaa, ja sitten menin nukkumaan.