Eilisiltana kävin kuntosalilla; jaksoin kävellä juoksumatolla 30 minuuttia Manual- ohjelmalla, sitten 2 minuuttia Cool Down- ohjelmalla. Sitten käytin kaikkia lihaskuntolaitteita 20 liikkeen verran.

Ilmoitustaululla saattoi ilmoittautua ilmaiselle vartille, jossa laaditaan ilmaiseksi yksilöllinen kunto- ohjelma. Siitä olisi minulle apua, joten kirjoitin nimeni ja jäsenyyskorttini numeron paperiin.

Yleensä kun käyn kuntosalilla, ensimmäiseksi on vuorossa puolen tunnin reipas kävely juoksumatolla. Sitten käytän kaikkia kuntolaitteita, pyrin harjoittamaan jokaista ruumiinosaa.

 

Illalla jaksoin peseytyä kunnolla, olin siitä iloinen sillä en ole oikein jaksanut huolehtia henkilökohtaisesta hygieniastani viime aikoina.

En saanut nukutuksi, joten järjestelin hieman tavaroitani ja heitin vanhaa roinaa pois. Sitten katsoin Doctor Who- televisiosarjaa Netflixiltä. Tällä kertaa ehdin siihen jaksoon jonka nimeä en muista, mutta siinä esiintyy viikinkityttö Ahlsdir.

Menin nukkumaan klo 1:13 yöllä. Aiempina öinä olen mennyt nukkumaan klo 1:18 ja 1:15, kun olen katsonut edellä mainittua televisiosarjaa, aika ihmeellinen yhteensattuma.

 

Näin unta jossa kävin koulua, ja unta jossa kävin pitkillä polkupyöräreissuilla. Nukuin kello puoli neljään asti iltapäivällä. Noustuani otin aamulääkkeet ja pukeuduin, oli niin myöhäinen iltapäivä etten jaksanut peseytyä.

 

Päätin mennä tapaamaan vanhempiani, vaikka olin käynyt heillä jo eilen, mutta perjantai oli yleisesti sellainen päivä jolloin vanhemmat odottivat minua kylään.

Soitin äidille ja kysyin saanko tulla käymään, hän sanoi että saan. Matkustin bussilla kotikotiin, molemmat vanhemmat olivat kotona.

 

Kun lähdin ulos, huomasin että sää oli niin kaunis että se sai sydämeni sykähtämään; oli ihanteellinen kesäsää, aurinko paistoi ja tuuli tuntui mukavalta iholla ja sai puiden lehdet havisemaan, ja oli juuri sopiva lämpö, ei kuuma eikä kylmä.

Jostain ihmeen ja kumman syystä olin niin huonolla tuulella että olin melkein murhanhimoinen; senhän nyt ymmärtää että kun on mielenterveyskuntoutuja niin tunteet heittelehtivät syystä tai toisesta, syynä saattaa olla myös hormonit tai verensokeri. Mutta tällä kertaa melkein säikähdin kuinka raivoissani olin, ihan ilman mitään syytä.  

 

Äiti keitti kahvia ja leikkasi minulle pullaa. Myöhemmin päivällä sää kävi synkemmäksi, pian aurinko vetäytyi pilveen.

 

Myöhemmin päivällä käppäilin asemalle ja matkustin bussilla Myyrmäkeen. Ei huvittanut vielä palata kotiin, joten menin Myyrinkiin mutta siellä oli niin vähän ihmisiä etten viihtynyt siellä.

Päätin palata kotiini. Kävin suihkussa ja laitoin tukkaani kamomilla- hiustenhoitoainetta ja öljyseerumia.

 

Viihdyn nykyisessä asunnossani paremmin kuin edellisessä, mutta en aina jaksa olla siellä pitkiä aikoja. Minulla on aina pakottava tarve lähteä ulos, jonnekin muualle.

Tiesin että minun olisi pitänyt siivota, mutta ei huvittanut. Päätin soittaa Miretelle ja kysyä saanko tulla käymään, hän sanoi että saan.

 

Matkustin junalla Helsinkiin ja sieltä metrolla Mireten kämpille. Kävimme yhdessä kaupassa ostamassa herkkuja.

Myöhemmin kun olimme palanneet Mireten kämpille, päätimme että Mirette tulisi minun kotiini yöksi.

Mirette pakkasi tavaransa, sitten lähdimme metroon. Perillä keskustassa oli tyypillinen perjantai- illan meininki.

Matkustimme junalla Myyrmäkeen, perillä kotona otin iltalääkkeet ja peseydyin. Tunsin viihtyväni kotonani tällä kertaa paremmin.

 

Yritin tehdä oloani mahdollisimman mukavaksi, minulla on yleensä iltaisin hieman alakuloinen olo.

 

Huomenna minä ja Mirette menemme yhteen feministiaiheiseen tapahtumaan Helsinkiin, minun pitää myös siivota ja käydä uimahallilla.