Joskus aamun pikkutunneilla, kun ulkona oli vielä hämärää, heräsin siihen että naapuriasunnosta kuului särkyvän lasin ääni ja joku nainen huusi kerta toisensa jälkeen ”kato nyt mitä teit, vitun homo!”. Sen jälkeen kuului paljon haukkumista ja ”vitun homo”- huutelua. Käy sääliksi naapurin miestä.

 

Nousin kello puoli yhdeltätoista aamulla, ihmettelin miksi kello oli niin vähän kun olin olettanut sen olevan jo kaksi iltapäivällä.

Olin nähnyt aivan mahtavaa unta kaikesta mikä elämässäni on hyvää. Yleensä kun näen hyviä unia, herättyäni olen murheellinen kun tajuan niiden olleen vain unta, ja kun näen pahoja unia, herättyäni olin iloinen siitä että ne olivat vain unta.

 

Otettuani aamulääkkeeni tarkistin kaksi kertaa että olen varmasti ottanut ne. Unohdin perjantaina ottaa aamulääkkeeni ja melkein unohdin ottaa iltalääkkeeni, joten olen ottanut tavakseni tarkistaa monta kertaa etten ole unohtanut niitä.

Jaksoin peseytyä sen verran että huuhtelin rähmät silmistä ja rasvasin kasvoni Nivean kreemillä. Pukeuduin raidalliseen puseroon ja ruskeaan, kirjailtuun Dirndl- mekkoon, ajattelin että ne sopivat vapputunnelmaan. Kävin kaupassa tekemässä muutamia viime hetken ostoksia, on hyvä että aukioloajat on vapautettu joten lähin Citymarket on auki vuoden joka päivä. Kotiin palattuani vein roskat.

Kuuntelin musiikkia Spotifyssa, olen tykästynyt Guns ’n Roses- bändiin.

 

Järjestin tänään vappubileet omassa kodissani. Olin kutsunut kaikki likellä asuvat ystävät; sinne tuli Eleclya, Outikka, Lauski, Mirette, Pinkki ja Suvicita.

Meillä oli mahdottoman hauskaa, söimme herkkuja, otimme valokuvia, juttelimme ja naureskelimme, ja kuuntelimme musiikkia.

Outikka haki myöhemmin koiransa, bichon havanese nimeltään Kaapo joka näyttää aivan karitsalta, pienikokoinen ja valkokiharainen turkki.

 

Suvicita toi paketin joitain halpoja vapputorvia, jokainen sai yhden ja he alkoivat puhaltelemaan niihin, minä heitin ne parvekkeelta alas sillä niistä tuli aivan hevonhelvetillinen meteli.

 

Lahjoitin Miretelle vanhan kissankorvahupparini, en ole pitänyt sitä pitkään aikaan sillä minulla on jo My Little Pony goes rock- huppari joka on minulle niin tavattoman rakas.

 

Illan tullen muut lähtivät yksi kerrallaan. Minä siivosin jäljet, tiskasin astiat, otin iltalääkkeet, ja kävin hammas- ja kasvopesulla.

 

Minulla on parempi mieli nyt kun talvi on ohi ja kesä on tulossa.

Huomenna on kuntosalipäivä, minulla on myös psykiatrian poliklinikalla tapaaminen kello kahdelta iltapäivällä. Ajattelin mennä sen jälkeen Amos Andersonin taidemuseoon ja sitten Tyttöjen Talolle. Pitää myös pestä koneellinen pyykkiä, imuroida lattia ja viedä matto ulos tomutettavaksi, ja vietävä roskat ja silitettävä pyykkiä.