En ole päivittänyt suomiblogejani vähään aikaan, sillä olen pitänyt luovaa taukoa. 
Yleensä laadin blogimerkinnän Microsoft Wordiin josta sitten copypastetan sen blogeihini, teen sitä iltaisin kun päivä alkaa olemaan pulkassa. Yleensä silloin luovutan kesken kaiken sillä alan olla väsynyt siihen aikaan päivästä. 
Nyt kun olen hieman reipastunut, alan kirjoittamaan useammin ja aion myös julkaista kirjoitukseni.

Tässä siis hiukan kuulumisia.

Vanhempani lähtivät syyskuuksi USA:han lomailemaan, olen sillä aikaa käynyt kotikotona siivoamassa ja lajittelemassa postia. 

Hankin tässä muutama viikko sitten Nokia Lumian, edellinen kännykkäni toimi muuten hyvin mutta akku piti ladata joka ainoa päivä. Uusi akku olisi ollut tarpeen, mutta niitä ei enää myyty niin vanhanaikaiseen kännykkään. 
Kesti jonkin aikaa ennenkuin opin käyttämään Lumiaa, mutta se on osoittautunut hyödylliseksi. 

Olen laatinut itselleni jokaviikottaisen ohjelman; tänään menen kuntosalille, huomenna uimahallille, sunnuntaina pesen tukkani. Maanantaina menen taas kuntosalille, tiistaina uimaan, ja keskiviikkona on taas tukanpesupäivä, ja niin edespäin. Teen venyttelyjä, kasvojumppaa ja jalkajumppaa joka päivä. 

Kuntosalilla minulla on oma rutiini; ensin venyttelen RelakSoma- sivustolta oppimieni ohjeiden mukaan niskaa, keskivartaloa, jalkoja ja käsiä, nostaakseni sykettä kävelen juoksumatolla 20 minuuttia Manual- ohjelmalla kuuden ja puolen kilometrin tuntivauhtia, sitten neljä minuuttia Cool Down- ohjelmalla hitaampaa vauhtia. Annan käsivarsien heilua vapaasti ja hengitän nenän kautta. 
Sitten käytän jokaista vapaata kuntolaitetta, teen 20 liikettä molemmilla vartalon puolilla sen verran monta kymmentä kiloa kuin vain luontevimmalta tuntuu. Sitten nostan käsipainoja. 
Uiminen on hiukan haastavampaa, osaan uida vain koiraa ja selkää ja viimeksi jaksoin uida vain 75 metriä ja sitten olin niin hengästynyt etten jaksanut enempää. Jatkossa pidän taukoja, kunnes olen saanut uitua puoli tuntia ja vasta sitten menen saunaan.